Alaszka körút 49.nap

Reggelre esik a hó. Szeptember 21.-e van.
Utunk a csodálatos Columbia Icefield egy részén vezet keresztül. Egy 1 km.-es sétányon keresztül eljuthatunk egy üveghídra, ami 280 méterrel a Sunwapta-völgy felett van, gyönyörű rálátással az óriási gleccserekre. A jegy online elővételben 34$ (~7000 Ft), a bejáratnál vásárolva 37$ (~7600 Ft). Úgy döntünk most kihagyjuk az időjárás miatt, esik a hó, és úgysem látnánk el a gleccserekig. Sebaj, jövünk még erre jó időben is majd.

Átérünk a Banff Nemzeti park területére. Az utunkat a világszerte híres Lake Louise felé folytatjuk. Sajnos az időjárás nem kedvez nekünk, borús az ég, így a képeken nem látszik milyen gyönyörű türkiz színű a víz. A tónál rengeteg a túrista, több gyönyörű szálloda is fekszik a partján. Aki itt szeretne megszállni annak mélyen a zsebébe kell nyúlnia, a 3* szállodák átlagára 410 $/ éj (~85 ezer ft),
az 5* szállodáké pedig 830 $/éj (~170 ezer ft).

Megyünk tovább a Moraine Lake felé. Vagyis csak mennénk! 🙁
Az oda vezető kis utat lezárták és őr áll előtte. Megkérdezzük miért és kiderül hogy olyan sokan vannak a tónál, hogy nincs szabad parkolóhely, azért van lezárva az út. Nagyon sajnálom, mert képeken gyönyörű volt. Elindulunk tovább, szegény Attila hallgathatja a siránkozásomat. Nemsokára meg is unja és visszakanyarodik. Ahogy visszaérünk integet az őr hogy mehetünk, el sem hiszem!
Odaérünk és szemünk elé tárul a csoda. A víz gyönyörű tiszta, tükröződik rajta a havas hegycsúcs.
Lépcső vezet a kilátóhoz, onnan fentről látjuk a tavat. Ilyen gyönyörű kéket még sosem láttam, pedig sok helyen jártunk már.

Átérünk a Kootenay Nemzeti parkba, megyünk fürdeni a Radium Hot Springsbe.
A fürdő az út mellett található, gyönyörű sziklás környezetben. A medencében termálvíz van, nagyon jól esik a hidegben. Pár órát áztatjuk magunkat, aztán mivel sötétedik úgy döntünk, hogy a parkolóban alszunk, csak reggel megyünk majd tovább.

“Alaszka körút 49.nap” bejegyzéshez 4 hozzászólás

1. Igen, tényleg az! Sajnos a képek nem adják vissza az igazi színeket mert borult volt az ég, de még így is gyönyörű! 🙂

1. Vissza-visszatérek egy egy kis csodát látni ,kikapcsolódni hozzátok ! Csodálni elszántságotok,életadta lehetőséggel élni tudásotok! Mesés természet,fák,sziklák színek még borongós időben is képzelettel fűszerezni mitt is adhatott a látvány ki itt-ott már járt eltudja képzelni mikor látni együtt fotóitok a ,szabadban ekkor is fürdőzőket,hogy ez egy nagyon különlegesre sikeredett még akkor is ,ha nem volt egyszerű elérni,de a kitartásotok eredménye csodát szült! Köszönöm az élményt most is!

1. Köszönjük Magdika! Örülünk hogy szívesen olvasod, reméljük még sok csodás tájra tudunk elkalauzolni. ❤️😘