Újfundland és Labrador 1-3nap

Egy régebbi utunk történetét és képeit szeretném megosztani Veletek. Ez az út azért kedves a szívemnek, mert az első közös hosszabb utunk volt Attilával. 11 napig voltunk úton, de sajnos idő hiányában így is sok minden kimaradt. Akkor még alkalmazottként dolgoztam és ennyi volt a nyári szabadság. Elterveztük az útvonalat nagyjából és nekivágtunk. Az első megállónk Quebec tartományban volt, a Montmorency-vízesésnél.

Ez a vízesés 15 percre található Quebec várostól a Montmorency Falls Parkban és egész évben látogatható. A vízesés csodás látvány, 83 méter magas, 30 méterrel magasabb mint a Niagara. Felvonóval felmehetünk a hegy tetejére és gyalogúton eljuthatunk egy függőhídig, azon átmehetünk a vízesés felett. Gyönyörű kilátás nyílik innen a tájra. A híd túloldalán tovább haladva az ösvény egy lépcsősorban végződik, itt is le tudunk jönni a hegyről ha bírja a lábunk. Több kis pihenő is van a hosszú lépcsősorban ami 487 fokból áll, míg pihenünk, innen is megcsodálhatjuk a vízesést. Aki nem bír lépcsőzni, lemehet vissza a felvonóval. Van lehetőség sziklamászásra és a zipline pályát is kipróbálhatja aki szeretné.

Innen a Daniel-Johnson gáthoz mentünk, ami 214 méter magas, 1314 méter hosszú és 2 200 000 m3 betont tartalmaz. Sajnos aznap már nem volt lehetőség a bejutásra, így folytattuk utunkat.

“Újfundland és Labrador 1-3nap” bejegyzéshez 4 hozzászólás

1. Köszönetem a gondoskodásotokért Mártika és Attila ! Ez a séta utánzásom is csodásra sikerült ! Eszméletlen szépségek vannak a természetben és bizony mindig tárul tudásom is általatok! No a 487 lépcső nem kevés ám még pihikkel sem,de nincs az a fáradtság amit a táj varázsa nem kárpótolna!