Oregon – New Brunswick, 1-2. nap

Oregon-ból indulunk a kanadai New Brunswick tartományba.
Az út 6085 km. Első két nap Oregon és Idahó államokon megyünk keresztül.
Oregon-ban esik az eső, de legalább nincs hideg. Portland környékéről indulunk. Érdekes dolgokat látunk, egy szép mecsetet, különleges fákat, emeletes hidat, aminek alsó szintjén a városba jutunk, felső szintjén a városból kimenő forgalom halad.

Itt sincs kolbászból a kerítés, nagyon sok a hajléktalan. Ők a város szélén, sátorokban élnek. Tudom hogy legtöbbjük saját maga tehet róla hogy ide jutott és nem is akar tenni érte hogy jobb legyen a helyzete, én mégis nagyon sajnálom Őket.
Több híd alját berácsozták, hogy ne tudjanak oda beköltözni.

Elhagytuk a várost, már a hegyekben járunk. A táj nagyon változatos, sok a vízesés és végre az eső is elállt. Sötétedéskor megállunk egy parkolóban éjszakára.

Reggel napsütésben folytatjuk utunkat. A magasság miatt többször felhőben megyünk. Néhol van egy kis hó, de nagy örömünkre, láncot sehol sem kell tenni a kerékre.

Átléptünk Idahó államba. Megállunk a Malad Gorge State Park-nál.
Egy gyönyörű kanyon található itt, ahol az „ördög mosdóját” fogjuk megnézni. A bejáratnál áll egy kis bódé, de senki sincs benne, szezonon kívül a belépő árát egy dobozba kell bedobni. Senki sem ellenőrzi, mégis mindenki megáll fizetni. A parkolótól rövid séta a kanyon, átmehetünk felette egy hídon. A túloldalán folytatódik a gyalogút egy kilátóig. Ott visszafordulva láthatjuk a 18 méter magas vízesést, ami a híd alatt van, ezért onnan nem látható. Maga a szurdok 76 méter magas és 4 kilométer hosszú.

A kanyon széle nagyon be van repedezve, bármikor lepotyoghat.

A nap végén még egy ölyvvel és egy farkassal is találkoztunk.