Digby Neck, Long Island, Briar Island 1. rész

Mi mást tennénk a pihenő időnkben mint felfedeznénk a környéket. Nova Scotiában már többször jártunk, de a Digby Neck, a Long Island és a Briar Island mindig kimaradt, így most oda indulunk.

Digby Neck egy hosszú keskeny félsziget, Nova Scotia délnyugati partjával párhuzamosan fekszik. Hossza 40 km, szélessége 5 km. Az egyik oldalon a Szent Mária-öböl, a másikon a Fundy-öböl határolja. Az egész világon itt a legnagyobb az ár-apály különbség, néhol a 14 métert is eléri, ami kb. egy 4 emeletes épület magasságának felel meg. A napi kétszeri hatalmas vízmozgás miatt a tápanyagban gazdag planktonok a felszíni vizekbe keverednek, ezért rengeteg bálna és tengeri madár található Digby Neck környékén. Nyáron a bálnalesen kívül a gyönyörű strandjai miatt is kedvelt nyaralóhely.

Végigmegyünk a félszigeten, a végében található East Ferry nevű helyhez igyekszünk , innen indul a komp Long Islandra. Pár perces út az egész, a komp fél óránként megy, 24 órán keresztül.

Kikötöttünk Long Island-en. Úgy döntünk hogy először továbbmegyünk a következő szigetre, mert az sokkal kisebb, és nincs sok látnivaló, ezért este már vissza is tudunk jönni. Így csak keresztül robogunk a szigeten Freeport-ig, innen indul a komp a Brier Island-ra. Majd visszafelé fedezzük fel Long Island-et, mert több a látnivaló, túrázni is fogunk és így egy egész napunk lesz rá.

Brier Island egy pici bazalt sziget, 7,5 km hosszú és 2,5 km széles. Az egész part körben mindössze 25 km, és az egyetlen település a szigeten Westport, 218 lakossal. Természetesen itt is, mint a tengerparti városoknál általában, halászatból, rákászatból, és a bálnák miatt nyáron ide látogató turistákból élnek az emberek. A szigetet gyakran takarja köd, 57 hajörés történt ez miatt a partjainál. A kanadai parti őrség 24 órás szolgálatot tart fent a bajba jutottak kutatására és mentésére. Bejártuk a szigetet, indulunk vissza Long Island-re, ott fogunk éjszakázni.